Ex-News of the World editor wins legal costs appeal

28th November 2012, Comments 0 comments

Former News of the World editor Andy Coulson on Wednesday won his appeal against a court ruling that Rupert Murdoch's newspaper empire should not pay his legal costs arising from the phone-hacking scandal.

Coulson, a former communications chief for Prime Minister David Cameron, is facing trial on charges of phone hacking and paying bribes for information on the royal family and the military.

The 44-year-old had sued News Group Newspapers (NGN) over the wording of the severance deal agreed when he resigned as editor of the now-closed News of the World in February 2007.

The company stopped paying Coulson's legal fees in August 2011 and the High Court subsequently ruled that they were not liable for the costs.

However, three High Court judges on Wednesday allowed his appeal against this ruling.

News Group Newspapers could now appeal to the Supreme Court.

Coulson quit the News of the World after the tabloid's royal editor was jailed for phone-hacking, but denied any wrongdoing.

He went on to work for Cameron, who was opposition Conservative leader at the time, but resigned in January 2011, saying the continued allegations about phone-hacking were making it impossible for him to do his job.

Coulson is scheduled to appear in a London magistrates court on Thursday on the bribery charges.


© 2012 AFP

0 Comments To This Article